Skal dit on-premise-datacenter serviceres eksternt?
Nu er der både fordele og ulemper ved at have eget datacenter i virksomheden. Når data bliver på virksomhedens matrikel, er der teoretisk en større grad af sikkerhed mod datalæk, end hvis de bliver spredt på servere verden over. Nu står der ”teoretisk” fordi, det ikke nødvendigvis er tilfældet. Og hvis du har datacenter on-premise, og du ikke har backup, så kan en katastrofe volde ret stor skade.
Hav nogen at ringe til, når datacentret driller
Et datacenter kræver ressourcer at drive, og det er ressourcer, du så ikke kan bruge på andet. Hvis du har mod på at overlade service af dit datacenter til andre, så frigiver det nogle kræfter i firmaet. Hvad kan ekstern service af eget datacenter indebære? Du får fx en livline at ringe til, når der opstår problemer med dit datacenter, så du ikke skal til at lede efter nogen til at hjælpe dig i tide og utide.
Beskyt dine data selv ved brand
Som noget andet gør sådan en løsning det muligt at få backup af virksomhedens data på en anden lokation. At få dette gjort betyder, at selvom dit on-premise-datacenter går til i en brand eller bliver smadret, vil dine data ikke gå tabt. Som noget tredje kan du få overvågning af firmaets servere på døgndrift. Altså har du mange gode grunde til ikke at håndtere driften af dit datacenter helt alene.
Integrér dit on-premise-datacenter med en cloudløsning
Hvis du ønsker at gøre det muligt at tilgå virksomhedens data nemt og sikkert fra en hvilken som helst lokation, er det oplagt at integrere din virksomheds datacenter med en cloudløsning. For med sådan en cloudløsning, altså et cloud center, kan du med såvel virksomhedens som private enheder få adgang til de data, som du nu og her skal bruge, ved blot at verificere din identitet med et login.