Drømmer du om at starte en webshop?
Nethandel er blevet mange menneskers foretrukne handleform, og fremtiden ser også ud til at stå i nethandlens tegn. Der er dog en del ting, der skal styr på, når der skal startes en webshop op. Der er både salg, fragt, lager og alle mulige andre små og store detaljer, der skal være styr på.
Hold styr på ordrene
Når først du finder ud af, hvad du skal sælge, så skal webshoppen startes op og ordrene kan begynde at tikke ind. For det første skal der findes et system til at holde styr på ordrene, og derefter en måde at få sendt dem ud til køberne på. Der er i dag mange smarte metoder til hurtigt at få sendt pakker afsted og ordrene håndteret, som for eksempel Shopify Tracking. På den måde kan kunderne også selv få indflydelse på deres ordre, og hvordan den skal fragtes og håndteres.
Kundebetjening
For at fastholde kunderne er det også nødvendigt med en god og stabil kundebetjening. Den ekstra service er ofte den, der lægges mærke til og dét der gør, at kunderne kommer igen. Der skal gerne være hurtig svartid og en hjælpsom betjening til hvad end kunderne kommer med. Er der nogle spørgsmål, der går igen, kan man med fordel lave en liste over dem og lægge ind på webshoppen, så kunderne selv kan finde svar på de mest stillede spørgsmål.
Salg og vækst
Når først webshoppen er i luften, og der er gang i salget, så skal der også gerne gang i væksten. Her er der forskellige strategier, som man med fordel kan vælge ud fra hvad man ønsker til sin virksomhed. Man kan eksempelvis lancere nye produkter med tiden og fokusere særligt på en bæredygtig produktion. Der er mange muligheder, og hen ad vejen vil man sandsynligvis skifte mellem forskellige strategier.